Circonopoly is een digitaal game over circulaire economie dat je als leerkracht kan verwerken in je lesaanbod op school. Geen onnodige kosten (gratis), geen praktische regelingen met verplaatsen en vrijroosteren, wél een ideale opstap naar een circulair project, een mini-onderneming, lesthema maatschappelijk verantwoord ondernemen,... 

Tijdens de serious game kruipen de leerlingen in de huid van een ondernemer die schoenen maakt. Hij/zij wil zijn bedrijf circulair maken.
Gedurende 5 investeringsrondes hebben ze de kans om investeringen te doen die kunnen bijdragen aan hun omzet of aan hun circulair bedrijfsmodel. De leerlingen leren in 5 rondes verschillende toepassingen kennen binnen de circulaire economie. Het team dat na 5 rondes het meeste circulaire punten heeft, is gewonnen!

Alle info over de game, incl. handleiding met speluitleg, leerdoelen, lessuggestie vind je op www.circonopoly.be.

 

>> 👨‍🎓 De game in de vingers krijgen via nascholing?! <<

Van tijd tot tijd bieden we digitale of fysieke vormingsmomenten aan. Data voor schooljaar 2022-2023 zijn nog niet gekend.

Wat mag je verwachten?

- Een intro tot de circulaire economie
- Speluitleg en spelsessie
- Reflectie en koppeling klascontext


Tot dan?!